Ofte stilte spørsmål og svar
Jeg får ikke gjennomført kjøpet, hva gjør jeg?
Send en e-post til info@vvssenter.no eller ring oss på: 400 80 205
Jeg har lagt inn en bestilling, men jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse.
Noen ganger havner ordrebekreftelsen i søppelposten, sjekk derfor gjerne om du finner den der. Dersom den dukker opp der heller, vennligst kontakt oss.
Jeg vil endre en vare på min ordre.
Det er ikke mulig å endre noe på en allerede fakturert bestilling. Dersom du ønsker å endre en vare kan vi kansellere den varen du ikke ønsker lenger, så du kan legge inn en ny bestilling på korrekt vare. Alternativ kan hele den opprinnelige ordren kanselleres, og du kan legge inn en ny, komplett ordre.
Jeg har lagt inn en bestilling, men jeg glemte noe.
Det er ikke mulig å legge til noe på en allerede fakturert bestilling. Dersom du ønsker å bestille mer, må det lages en ny bestilling. Alternativ kan den opprinnelige ordren kanselleres, og du kan legge inn en ny, komplett ordre.
Noen av varene jeg bestilte var ikke på lager.
Da du bestilte skal du ha fått opplyst en forventet leveringsdato til vårt lager på produktsiden, i kassen og i din ordrebekreftelse. Alt sendes samlet når siste vare kommer inn på lager. Vi vil presisere at datoen du har fått oppgitt er en forventet leveringsdato til vårt lager, og vi tar forbehold om at det i noen tilfeller kan skje forsinkelser. Datoen du har fått opplyst er når varene er forventet å ankomme vårt lager, så pakke- og frakttid kommer i tillegg
Jeg har lagt inn flere ordrer, kan de sendes sammen?
Lageret vårt har dessverre ikke mulighet til å plukke ut enkelte ordre for å pakke disse sammen.
Jeg ønsker å kansellere deler av min ordre, kan jeg det?
Du kan kansellere varer fra din ordre frem til du får sendingsinformasjon tilsendt på e-post. Etter dette er det ikke mulig å gjøre endringer. Dersom du vil kansellere noen varer, ber vi om at du kontakter oss på telefon, slik at vi får gjort de nødvendige endringene med en gang.
Jeg vil kansellere hele min ordre, kan jeg det?
Dersom du vil kansellere hele din ordre, så kan du gjøre dette selv, frem til du får sendingsinformasjon tilsendt på e-post. Dersom du vil kansellere hele ordren etter det, ber vi om at du kontakter oss på telefon, slik at vi får gjort de nødvendige endringene med en gang.
Dersom varene allerede er sendt, kan du naturligvis returnere produktene du ikke vil ha til oss igjen. Du må imidlertid stå for kostnaden for returfrakten.
Jeg har bestilt varer hos dere, men jeg har ikke fått informasjon om at de er sendt ennå?
Dersom ikke alle varer var på lager når du bestilte, skal det ha stått informasjon om forventet leveringstid inne på produktsiden. Den samme informasjonen vil også stå på ordrebekreftelsen din. Alt sendes samlet når siste vare kommer inn på lager. Vi vil presisere at datoen du har fått oppgitt er en forventet dato, og vi tar forbehold om at det i noen tilfeller kan skje forsinkelser.
Normalt pakker og sender vi varene ila 1-2 virkedager etter bestilling, hvis varen finnes på vårt lager.
Jeg har mottatt en e-post om at ordren min er sendt, men BRING har kun mottatt elektronisk informasjon om pakken?
Når varene er pakket klare hos oss, overføres elektronisk informasjon til BRING. Vår transportør vet da at de skal hente denne sendingen hos oss. Frem til sendingen blir scannet på en av BRING sine terminaler vil sporingen din kun vise: «BRING har mottatt elektronisk informasjon om din pakke, ingen pakke mottatt.»
BRING har i disse tilfellene ikke scannet sendingen din ennå, og den er derfor ikke registrert som mottatt i deres systemer. Det betyr ikke at sendingen fortsatt er på vårt lager, men den befinner seg et sted mellom vårt lager og BRING-terminalen den skal registreres på. Når sendingen har blitt scannet på terminal, blir den videresendt til riktig del av landet. Sporingen din vil da oppdatere seg ift. hvor pakken befinner seg, og etter hvert med forventet leveringstidspunkt til deg eller ditt utleveringssted.
Varene mine er sendt, når får jeg de?
Normalt har vi en forventet frakttid på 1-3 virkedager. Ifm større kampanjer kan det imidlertid skje forsinkelser i ett eller flere ledd. Dette kan medføre en lenger leveringstid enn normalt, og vi kan ikke garantere for når sendingen kommer frem til deg. Det du imidlertid skal være sikker på, er at vi jobber på spreng for å pakke, sende og frakte varene til deg så raskt som mulig.
Du vil motta et varsel fra BRING på sms og e-post så snart pakken er klar for henting på ditt valgte utleveringssted.
Jeg hadde avtalt utkjøring, men ingen dukket opp?
Dette er noe både BRING og vi jobber hardt for at ikke skal skje, men vi vet at vi i hektiske perioder kan oppleve at varene ikke blir levert til avtalt tid. En av årsakene kan være uforutsette forsinkelser på ruten, som gjør at man ikke klarer å levere alle sendingene den avtalte dagen. En annen årsak kan være at forhold på leveringsstedet gjør at man ikke får levert varene med den oppsatte bilen. Vi selger produkter som i enkelte tilfeller kan være vanskelig å håndtere for transportøren, selv om vi gjør vårt ytterste for å pakke dette på en god måte. Dersom det skulle skje at sjåføren ikke har dukket opp, skal sendingen din bli utlevert ved «neste mulige utkjøringsdag». Ta gjerne direkte kontakt med BRING dersom du har spørsmål knyttet til ny utkjøring.
Hva gjør jeg om noe mangler eller er skadet?
For å kunne løse saken raskest mulig for deg som kunde, samt ha mulighet for å ta transportskader videre med transportør, er vi avhengig av at slike feil meldes inn til oss så raskt som mulig etter mottak av leveransen. Vi vil derfor anmode deg om å gå over leveransen samme dag.
Hva gjør jeg om noe mangler eller er skadet?
For å kunne løse saken raskest mulig for deg som kunde, samt ha mulighet for å ta transportskader videre med transportør, er vi avhengig av at slike feil meldes inn til oss så raskt som mulig etter mottak av leveransen. Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.
Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.
Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.
Meld skaden med vedlagte bilder til vår kundeservice på e-post: info@vvssenter.no
Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.